آرزو محمدزاده ۳ مهر ۱۳۹۹ روزنوشت، کسب و کار

خوش قولی به نام دیجی کالا

خوش قولی به نام دیجی کالا

قطعا برای شما هم تجربه خرید از دیجی کالا و یا فروشگاه های اینترنتی پیش آمده
چند وقتی هست از دیجی کالا خرید میکنم و تجربه های بد و خوب زیادی داشتم از پروسه سفارش تا تحویل کالا…

اما حس میکنم چند وقتی هست با افزایش فروشندگان و افزایش تعداد اقلامی که به فروش میرسه تمرکز دیجی کالا از مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان فقط به سمت این افزایش تعداد اقلام بوده و هیچ سناریوی و نظارتی در سطح کلان روی فروش ها و بخش پشتیبانی انجام نمشه

با توجه به اینکه خودم هم در زمینه فروش آنلاین و ساپورت مشتریان فعالیت میکنم فکر میکنم بعضی توجیحاتی که دوستان دیجی کالایی تو شبکه های مجازی ارائه میکنند اصلا قابل قبول نیست و ارائه خدمات خوب و قابل قبول برای صاحب یک کسب و کار لطف نیست، وظیفه هست.

من سفارشی داشتم که قرار بود امروز به تاریخ سوم مهر ماه ۹۹ به دستم برسه
و براش برنامه ریزی کرده بودم. کلی منتظر شدم و زمان تحویل کالا گذشت تا اینکه تصمیم گرفتم با بخش پشتیبانی تماس بگیرم.

تا زمانی که خودم پیگیر عدم ارسال نشده بودم هیچ پیامک ایمیل و یا تماسی بابت تاخیر گرفته نشد
و وقتی با پشتیبانی صحبت کردم انگار که اشتباه از من بوده بدون هیچ عذرخواهی با لحن کاملا تحکم امیز گفتن حالا ۲۴ ساعت دیگه به دستتون میرسه دیگه

به عنوان یه مشتری نه یک دارنده کسب و کار بنظرم این لحن و برخورد اصلا جالب نبود واین پروسه اگه در سطح گسترده اتفاق بیافته ضررهای جبران ناپذیری خواهد داشت و باعث مرگ تدریجی یک کسب  و کار میشه (البته ممکن سهام داران و مدیران دیجی کالا اصلا این مورد رو حس نکنند) اما خدشه دار شدن هویت یه برند از همین اقدامات کوچیک رقم میخوره.

 

بنظرم برای زنده موندن یه کسب و کار شما موظفی به مشتری احترام بزاری حتی اگه حق با مشتری نباشه
شما ازمشتری پول میگیری مشتری از شما اعتماد میخره و لکه دار شدن اون یعنی از دست دادن یه مشتری

شما داری خدمت ارائه می کنی و در ازای اون کسب درآمد میکنی و این تنها وظیفه شما هست که خوب خدمات ارائه کنی

مشتری که نباید دغدغش تعداد فروشندگان بالای دیجی کالا و عدم هماهنگی پرسنل واحد توزیع و ارسال باشه

 

بجای توجیح کردن بهتره روی فرهنگ سازمانی و اصول مشتری مداری کار کنید

دوستان و عزیزان دیجی کالا، بقای یه کسب و کار تعداد تراکنش های مالی اون در طول روز نیست
بقای کسب و کار به رضایت مشتریان و اون تصوری هست که مشتری از شما داره…

اخرین خرید از دیجی کالا

#دیجی_کالا
#بد_قولی
#مشتری_مداری

#آرزو_محمدزاده

 

۳ مهر ماه ۹۹